“Intermezzo” аналіз та цитати Михайло Коцюбинський

Автор:

Михайло Коцюбинський

Рід: 

епос (+ лірика та драма).

Жанр: 

новела (психологічна).

Напрям: 

модернізм, а саме – імпресіонізм, для якого характерні:

  • психологізм у змалюванні персонажів,
  • прагнення відтворити найтонші змінив настроях,
  • схопити миттєві враження,
  • особливий лаконізм прози, її ритмічність,
  • багатство зорових (кольори) і слухових(звуки) образів,
  • увага до яскравих деталей і водночас від-

Присвята: 

«Кононівським полям».

Тема: 

відпочинок людини – громадського діяча на лоні природи.

Ідея: 

утвердження думки про місію митця й громадянина виконувати свій обов’язок – служити народу; оспівування краси приро-ди як джерела натхненняй зосередження гармонії.

Герої:

  • Моя утома.
  • Ниви у червні.
  • Сонце.
  • Три білих вівчарки.
  • Зозуля.
  • Жайворонки.
  • Залізна рука города.
  • Людське горе.

Час: 

кінець 1900‐х.

Місце:

біля села Кононівка, поля.композиція: 11 частин.

Коментар:

Сюжет новели «Intermezzo» – безфабульний: за його основу взято не поді-єву інтригу, а характерну для імпресіоніз-му гру настроїв.

Про твір:

взірець імпресіонізму

Цитати:

  • «Я утомився. Мене втомили люди»
  • «Сонце! я тобі вдячний. Ти сієш у мою душу золотий засів – хто знає, що вийде з того насіння? Може, вогні? Ти дороге для мене. Я п’ю тебе, сонце, твій теплий зцілющий напій, п’ю, як дитина молоко з матерніх грудей, так само теплих і дорогих. Навіть коли ти палиш – охоче вливаю в себе вогняний напій й п’янію від нього. Я тебе люблю»
  • «Сіра маленька пташка, як грудка землі, низько висіла над полем. Тріпа-ла крильми на місці напружено, часто і важко тягнула вгору невидиму струну від землі аж до неба. Струна тремтіла й гучала. Тоді, скінчивши, падала тихо униз, натягала другу з неба на землю. Єднала небо з землею в голосну арфу і грала на струнах симфонію поля»
  • «Йду поміж люди. Душа готова, струни тугі, наладжені, вона вже грає…»

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *